Äriidee leidmine ja testimine
Äriidee on ettevõtlusega alustamise esimene etapp. Ilma äriideeta ei ole ka äri. Siin artiklis oleme kirja pannud täpsed sammud, kuidas leida äriideed, kuidas seda testida ning kuidas koostada äriplaani.
Kuidas leida äriidee?
- Jätkad sama tööga, mida palgatööna oled varasemalt teinud. Müüd oma teadmisi/oskusi. Näiteks koolituste pakkumine või konsulteerimine. Tegemist on kõige riskivabama variandina, aga pead arvestama, et võid konkureerida enda endise tööandjaga
- Muudad töö hobiks, kasutad enda töövälisel ajal kogutud oskuseid ja teadmisi. Suhteliselt riskivaba, aga pead arvestama, et hobina võib antud tegevus olla tore, aga tööna võibolla mitte nii väga. Samuti ei pruugi see olla tulus. Näiteks ehete tegemine võib olla nokitsedes tore, aga pead mõtlema, kas tahaksid seda teha 40h nädalas.
- Müüd oma oskusi ja teadmisi, aga internetis ehk muudad formaati. Müüd näiteks Amazonis/e-poes, kirjutad raamatuid või annad e-kursuseid. Võid ka müüa edasi ka teiste tooteid/kaupu (affiliate-äri).
- Teed midagi täiesti uut – ilmselgelt on tegemist kõige riskantsema variandiga. Õppimiskõver on pikk, aga eesmärk on konkreetset probleemi lahendada. Kasuta peamiselt oma tugevusi.
Kuidas testida äriideed?
- Uuri konkurente, nende pakkumisi ja nende hinnataset – ole kursis, mida konkurendid pakuvad, tänu sellele saad kujundada oma toote või teenuse hinnapoliitikat
- Loo esialgne kerge versioon, nii saad kõige kiiremini aru, kas äriidee toimib või ei
- Määra esialgne hind ja arvuta, kas sul on piisavalt kapitali – vajadusel kujunda oma äriidee ümber, et rahaliselt välja tulla
- Tutvusta enda esialgset versiooni klientidele ning tee tagasiside alusel muudatusi – tee muudatused pigem varem kui hiljem
- Veebiäris tee landing page ja osta reklaamiteenust, hinda klientide huvi – toimivat ettevõtet ei ole ilma klientideta
Kuidas koostada äriplaani?
- Miks sa seda teed? – mõtle, miks ja kellele see äriidee kasulik on.
- Kuhu tahad jõuda? – mõtle, kas tahad äriideed maha müüa või enda ettevõtte asutada, kui jah siis kui suure ja mis tüüpi. Ettevõtte tüüpide kohta saad lugeda täpsemalt siit.
- Mis on su toode või teenus? – mõtle, mida sa täpsemalt müüma hakkad.
- Kes on su klient? Sinu konkurentsieelis? – mõtle, kellele sa täpsemalt enda toodet või teenust müüma hakkad ning miks nad peaks valima just sinu, mitte konkurendi.
- Finantsprognoos, rahavajadus – mõtle, palju sa sooviksid hakata kasumit teenima ning kas see oleks reaalne eesmärk. Samuti oleks vaja kokku arvutada eesmärgi täitmiseks vajaminev raha hulk.
- Konkurentide analüüs – uuri välja, mida su potentsiaalsed konkurendid täpsemalt hetkel turul pakuvad ja mis hinnaga.
- SWOT analüüs – mõtle läbi enda läbi nii mikro- kui ka makrokeskkonnaga seotud teemad. Näiteks sisenemisbarjäärid ja taistused. . Täpsemalt saad lugeda siit.
- Turundusplaan – pane paika, milliseid turunduskanaleid soovid kasutama hakata ning mis intensiivsusega. Pane paika reklaamkampaaniate ajad ning nende ajal tehtavad reklaamid (nt sotsiaalmeedias, millal mida postitad jms).
- Tegevusplaan – pane paika eesmärgid, mida soovid saavutada ning mida sul selleks vaja on.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!