Kuidas majanduslangusele vastu seista

,

majanduslangusKevadisest koroonakriisist tingitud tellimuste vähenemine on kaasa toonud majanduslanguse, mis puudutab ilmselt veel mõnda aega nii ettevõtjaid kui ka tarbijaid. Ja kuigi mitmes valdkonnas on nõudlus hakanud taastuma, ei tea keegi, mida toob endaga kaasa tulevik, mistõttu on tark end majanduslanguse vastu kindlustada.

Märgid näitasid juba enne koroonakriisi, et majanduslangus on peagi tulemas. Oodati suurt musta luike, kuid keegi ei teadnud, milles see täpsemalt avaldub.

Kevadel said kõige rohkem kriisis pihta tööjõumahukad teenindusettevõtted, kes pidid eriolukorra ajal uksed sulgema. Tööstusettevõtetel jätkus tellimusi veel suveks, kuid sügisele tuleb vastu astuda juba oluliselt väiksema töömahu ja töötajaskonnaga.

Samal ajal on ka ettevõtteid, kes on praegusest olukorrast pigem võitnud. Need on ärid, kes on kriisi käigus oma tegevust osavalt ümber korraldanud, muutnud oma ärimudelit ja kohandunud edukalt ümbritseva olukorraga.

Siin on mõned võimalused ja soovitused, kuidas ettevõtjana majanduslangusele vastu seista ning ka rasketel aegadel vee peale jääda:

1. Vii üldkulud miinimumi

Ebaselge tuleviku vaates on üldkulud ühed esimesed, mida kriitilise pilguga üle vaadata. Kui kuskilt saab midagi kärpida või osta sisse odavamalt, siis tuleks seda tõsiselt kaaluda. Muidugi mitte kvaliteedi arvelt.

Üle tasub vaadata ka tarnijatega sõlmitud lepingud. Üldjuhul annab igasugune kulude vähendamine majanduslanguse situatsioonis efekti ja tasub end pikas plaanis ära.

2. Lase lahti kehvadest klientidest ja leia paremad

Rasketel aegadel hoiavad paljud ettevõtjad oma klientidest kümne küünega kinni ja ei julge neist mingi hinna eest loobuda. Kuid kui ka sinu portfellis leidub kliente, kes jätavad oma arved maksmata või nendega on muid probleeme, siis oska neist õigel ajal lahti lasta ning leia uued ja paremad.

Näiteks võid oma teenuse ümber profileerida avalikule sektorile või mõnele kitsale tegevusvaldkonnale, kus nõudlus nii kiirelt ei kuku ja kus maksekäitumine on stabiilsem.

3. Leia oma nišš

Igas majanduslanguses peitub alati ka uusi ärivõimalusi, sul tuleb lihtsalt need üles leida. Näiteks soovivad paljud inimesed kitsenenud oludes jätkuvalt samu asju ja samas mahus tarbida, otsides lahendust, kuidas nende eest vähem maksta. Paku neile seda võimalust.

4. Laienda oma turunduse haaret

Kui majandus hakkab jahtuma, siis on turunduskulude kärpimine sageli üks esimesi, mida ettevõtte juhid teevad. Samas kui sa end ei reklaami, siis ei ole sul kliente. Ning kui sul ei ole kliente, siis ei ole sul müüki, mis raha sisse tooks. Tänapäeval ei pea turundus olema sugugi kallis. Klikkidel põhinev digireklaam ja sotsiaalmeedia on nii maksumuse kui ka töömahu poolest kõike muud kui üle jõu käiv.

5. Ühenda oma jõud mõne teise ettevõttega

Vastastiku kasulike koostöösuhete kaudu saad kliendibaasi kasvatada, samal ajal kulusid märkimisväärselt suurendamata. Lisaks tekib mitme osapoole koostöös kindlasti ka häid uusi ideid ning saad omandada uusi teadmisi tavapärasest tegutsemisvaldkonnast väljaspool.

Näiteks kui sul on väike hotelliäri, siis katseta koostööd läheduses asuva restoraniga – proovige teha ühisturundust, suunake üksteisele kliente jne.

6. Kujunda oma äri tõusudele ja mõõnadele vastupidavaks

Vahet pole, kas oled värskelt alustanud ettevõte või juba soliidne veteran. On valdkondi, mis kasvavad absoluutselt iga aastaga ning mis on end tõestanud kuulikindlana ja seda mitte ainult majanduslanguse kontekstis. Üks neist on e-kaubandus.

Inimesed ostavad internetist täna rohkem kui kunagi varem ja see maht suurenes koroonast tingitud kodus istumise ajal veelgi, mil e-poodidest hakkasid tellima ka need, kes seda varem ei harrastanud.

E-poe funktsiooni saab juurde liita igale füüsilisele kaubandusärile. Digitaalseid lahendusi saab edukalt rakendada ka teenuseettevõtetes, mis soosib asukohavabadust ja võimaldab tööd teha sõltumata ajast ja kohast.

E-kaubanduse ja digitaalsete lahenduste kasutamine aitab paremini hakkama saada, kui majandus peaks uuesti lukku pandama. Protsesside digitaliseerimine loob uued ja suuremad võimalused ka tulevasteks majandustõusudeks.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga