tasumata arve

Ükskõik, kui hoolikas ettevõtja sa oled, ükskord tuleb aeg, mil sulle jäetakse maksmata. Sattudes sellesse ebameeldivasse olukorda, saab määravaks see, kui kiiresti sa reageerid – kas tegeled probleemiga koheselt või kontrollid tasumata arveid alles aasta lõpus, kui võib olla juba hilja ning võib tekkida vajadus nõuded alla hinnata. Kui klient on jätnud arve maksmata, siis on ta muutunud sinu ees võlgnikuks. Kuidas võlgnikelt raha kätte saada ja kui palju üks laekumata arve sulle kokkuvõttes maksma võib minna, selgitame kohe lähemalt.

Read more

krediidipoliitika

Äritegevus on alati kahepoolne suhe – üks osapool osutab teenust või müüb kaupu, teine osapool maksab selle eest kokkulepitud tasu. Müüjana pead sa olema kindel, et klient kellele sa oma teenust või kaupa tarnid, on ka võimeline selle eest tasuma. Et halbu üllatusi vältida, soovitame sul luua oma ettevõttele korralik krediidipoliitika.

Read more

teenuse käibemaks välisostjad

Eesti-siseselt teenust osutades on käibemaksu rakendamine üsna lihtne ja selge. Kui ettevõte ei ole käibemaksukohustuslane, siis osutab ta teenust 0 käibemaksuga, oma arvetele käibemaksu ei lisa ja ostudelt käibemaksu tagasi ei küsi. Kui ettevõtte käive ületab 40 000 eurot aastas või ettevõte on end vabatahtlikult käibemaksukohustuslaseks registreerinud, siis lisab ta oma teenuse arvetele igakordselt käibemaksu, millest tal on õigus maha arvata ostudega seotud käibemaks. Mis juhtub teenuse käibemaksuga aga siis, kui sinu ostjateks on välismaalased? Vaatame neid olukordi lähemalt.

Read more