Miks ettevõtte tegevuste mõõtmine peaks sinu regulaarsete harjumuste hulka kuuluma

,

tegevuste tulemuslikkuse mõõtmine

Kui sa juhid oma ettevõtet pimesi, kõhutunde alusel, siis ei saa sa teha õigeid otsuseid ja tulemusi parandada. Ning siis sa oled õnnetu, et su müük on liiga väike, kasum on liiga väike, raha ei ole, töötajate tööl ei ole tulemusi, sa pead liiga palju töötama või sa ei saa üldse puhata. Et oma ettevõtte tulemuslikkust hinnata, peaksid nii finantsnumbrite analüüs kui tegevuste mõõtmine sinu regulaarsete harjumuste hulka kuuluma. Sageli on langus numbrites ennetatav, kui hoiad tegevustel regulaarselt silma peal.

Kui sa süsteemide loomise ja mõõtmisega ei tegele, siis sa ei tea, kas su tegevused on tulemuslikud. Sisuliselt võib öelda, et loobid erinevaid spagette igas suunas seintele laiali, lootuses, et midagi jääb seina külge püsima – kuid ei analüüsi, milline spagetisort sobis või milline tomatikaste kleepus kõige efektiivsemalt. Spagettide loopimise metafoor on start-up maailmas väga levinud – proovi erinevaid võimalusi ja vaata mis töötab.

Et juhtida oma ettevõtet teadlikult, pead sa aru saama, millest su käive sõltub, selle õigeteks pulkadeks lahti jagama ja kõiki neid tegevusi planeerima, mõõtma ja korrigeerima. Kuidas seda teha? Kasuta neid kolme sammu:

  1. Tegele numbritega
  2. Analüüsi
  3. Pane paika plaan

Milliseid numbreid tegevuste tulemuslikkuse hindamiseks mõõta?

Et aru saada, kuidas su ettevõttel läheb täna ja kuidas sellel võiks minna tulevikus, pane kirja, millised on olulised näitajad praegu ning millised võiksid need olla järgnevatel kvartalitel/aastatel.

Ettevõtte hetkeseisu kaardistamine:

  • Kui palju on sul kliendikontakte?
  • Kui suur on konversioonimäär?
  • Kui palju on sul kokku kliente?
  • Kui suur on nende keskmine ostu suurus?
  • Kui sageli nad ostavad?
  • Kui suured on su kulud ja kasum?
  • Kui palju on sinul ja su inimestel aega uue töö jaoks?

Ettevõtte tulevikupotentsiaal:

  • Kui suur võiks olla selle/järgmise aasta käive?
  • Vastavalt teised numbrid – klientide arv, keskmine ost, sagedus?
  • Kui palju on sul uusi kliente vaja?
  • Kui palju on sul selleks kliendikontakte vaja?
  • Mõtle läbi ja aruta oma tiimiga – millest need komponendid sõltuvad?
  • Mida sa tegema pead, et neid liigutada soovitud suunas?
  • Millised oleksid kõige olulisemad tegevused just praegu ja kuidas seda mõõta?

Keskendu õigetele asjadele

Kas sina tead, mida sa peaksid tegema iga päev, et oma aega kõige paremini kasutada? Paljud ettevõtted ei tea ning seetõttu jäävad ka paljud ettevõtted vaikse 5-10% aastase käibekasvu juurde pidama. Kui sa tahad kiiresti kasvada, siis pead keskenduma õigetele asjadele, mida sa saad parandada.

Näiteks: Sul on vaja tuua veebi juurde külastajaid 5%.

Selleks:

  1. Kirjutan järgmisel kuul õigete märksõnadega kaks uut blogipostitust.
  2. Lasen need Google-i jaoks optimeerida, lisaks promon neid Facebooki erinevates gruppides.
  3. Teen ära, võtan välja analüütika, saan tulemused.
  4. Üks postitus töötas, teine ei töötanud.
  5. Uurin, miks ei töötanud – selgus, et metakirjeldus jäi kirjutamata ja pealkiri oli kehv.

Järeldus: Järgmisel kuul teen uuesti ja paremini.

Analüüsi ajakasutust uue töö tegemise võimekuse kontekstis

Kuigi lisamüük on alati ahvatlev, peaksid enne uue töö vastuvõtmist hindama:

  • Kas suudad uusi kliente teenindada olemasolevate töötajatega või on vaja töötajaid juurde palgata?
  • Kui palju on su tiimil ajaressurssi?
  • Kui suur on uue töö osakaal?
  • Kui suur on „tootva“ ja muu aja jaotus, kas ajakadusid saaks vähendada?
  • Kas peaks midagi muutma, inimestele täpsemaid eesmärke seadma?

Et hoida ettevõtte tegevustel ja tulemustel silm peal, sea sisse igakuine tegevuste mõõtmise režiim. Kontrolli, kuidas tööaega ja muid ressursse kasutatakse, milline osa tegevusest on seotud klienditööga ja milline kõikvõimaliku muuga. Muu „mittetootev“ tegevus (nt töötajate koosolekud, kohvipausid ja sisemiste dokumentide korrastamine) on paratamatu, aga sel on omadus ohjeldamatult laieneda. Omaniku ja juhi kohustus on hoida mõistlikku proportsiooni.

Robby&Bobby finantsjuhtimisteenuse klientidele on üks tegevuste ülevaatamiseks mõeldud täiendav kliendikohtumine aastas hinna sees. See annab võimaluse strateegiliseks vestluseks ja toob välja valupunktid, võimalused ja väljakutsed, et sa saaksid nende kõigiga tegeleda. Soovid oma ettevõtte tulemuslikkust parandada? Võta meiega ühendust. Me ei ole ainult raamatupidajad, vaid ka ärinõustajad, kes aitavad sinu ettevõttel soovitud suunas kasvada.

Ettevõtte juhtimise tööriistana soovitame kasutada arendusplaani – see võimaldab sul eristada olulisi asju ebaolulisest ja tegevustele ajalise raamistiku luua. Kui su ettevõttel ei ole veel arendusplaani, siis saame olla abiks ka selle kokkupanekul!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga